Školní družina
Školní družina je součástí školy.
Vedoucí vychovatelka BARBORA KUČEROVÁ
Školní družina je otevřena od 6:30 do 16 hodin a navštěvuje ji 25 žáků.
Informace:
Funguje i ranní družina před vyučováním, děti jsou pod dohledem paní Friedlové. Prosíme rodiče předem o oznámení a domluvu s p.vychovatelkou.
Tematický plán školní družiny 2024/2025 – HURÁ ZA OBJEVY!
ZÁŘÍ
Tajemství lesa:
• Přivítáme se v novém školním roce a vzpomene na zážitky z prázdnin.
• Seznámíme se s novými spolužáky.
• Připomeneme si školní řád školní družiny, organizaci, spolu vytvoříme pravidla družiny, zdůrazníme
· bezpečnost v prostorách družiny a při pobytech venku a dodržujeme hygienu, upevňujeme
· sebeobsluhu a správné stolování.
• Hrajeme seznamovací a pohybové hry.
• Literárně a výtvarně ztvárníme zážitky z prázdnin.
• Tajemství lesa : formou hry poznáváme houby, rozlišujeme jedlé od jedovatých,
· Hledáme další významy slova houba. Podzimní sklizeň
· Sportujeme
• Nezapomene ani na státní svátek 28. 9. a státní symboly. Podíváme se na film Dějiny udatného národa českého a potrénujeme paměť.
ŘÍJEN
Máme rádi zvířata
• Obdivujeme barvy podzimu, sbíráme a malujeme listy.
• (4. 10. je Mezinárodní den zvířat.) Povykládáme si o oblíbených zvířatech, která máme doma. Zvířata z celého světa jaké známe.
• Vyzdobíme družinu obrázky zvířat.
• Zjišťujeme, která zvířata mají ,,super“ vyvinuté smysly a objevujeme svoje ,,super“ smysly.
• Zpíváme o zvířatech a hrajeme kolektivní hry.
• Tvoříme zvířata z přírodnin, oživíme vyrobené draky.
• Mluvíme se stromy na Den stromů 20. 10. Frotáž kůry, chromatografie listů.
• Povídáme si o zdraví, navštívíme lékaře, Hrajeme si na stromové doktory.
• Připomeneme (28. 10.).
• Povíme si o původu a rozdílech Halloweenu a Dušiček.
LISTOPAD
Proměny v přírodě:
• Sledujeme změny v přírodě.
• Sklizeň na zahrádce. Upečeme si s dětmi jablkový závin.
• Tvoříme venkovní domečky z přírodnin.
• Vyrábíme meče z papíru a hrajeme si na sv. Martina.
• Tvoříme papírové koně.
• Hrajeme slovní a logické hry.
PROSINEC
Čas Vánoc:
• Budeme si vyprávět o původu svátku sv. Mikuláše.
• Společně vyrobíme dobroty pro zvířata a umístíme po okolí (ovoce, kousky pečiva, bobule...)
• Sbíráme přírodniny na tvoření nebo ozdobení dárků.
• Pokusíme se vločku výtvarně ztvárnit.
• Zazpíváme si známé koledy, vyzdobíme si vánočně třídu.
• Upečeme vánoční cukroví.
• Popovídáme si o rodinných zvycích o Štědrém dni.
• Ochutnáme naše cukroví a rozbalíme dárky.
• Vyzkoušíme si některé vánoční zvyky.
• Popřejeme si hezké svátky a šťastný nový rok.
LEDEN
Veselá zima, sněžní stavitelé:
• Vytvoříme hostinu pro ptáčky
• Zahrajeme si na stromové sochaře a stavitele sněhových obydlí.
• Použijeme barvy na kreslení ve sněhu.
• Procvičíme mozkové závity rébusy.
• Sportujeme na sněhu
• Půjdeme po stopách zvířecích sousedů.
ÚNOR
Maso-pust:
· Objevujeme vlastnosti ledu.
· Uděláme si barevné bábovičky z ledu.
· Předvádíme pantomimu a povídáme si o emocích.
· Co je masopust a co fašank.
· Pokusíme se vyrobit masopustní předmět a masopustní masky.
· Budeme pozorovat návrat stěhovavých ptáků.
· Usmažíme si masopustní koblížky
· Ledové království ( postavíme si iglú jako Eskymáci, kdo jsou?, kde žijí?)
BŘEZEN
Jaro ťuká na vrátka:
• Světový den divoké přírody (3. 3.).
• Co zajímavého se děje v přírodě, pozorujeme pomocí lupy život v trávě.
• Výtvarně ztvárníme krásu motýla.
• Venku si vybudujeme mikrobunkry, lesní domky (Světový den lesů 21. 3.).
• Jarně vyzdobíme družinu.
• Zasejeme pšenici a dáme klíčit další semena.
• Přichystáme se na Velikonoce
DUBEN
Kamínkové příběhy:
• Nasbíráme oblázky, kamínky a pomalujeme.
• S pomocí kamínků vyprávíme příběh dle své fantazie.
• Budeme pozorovat stěhovavé ptáčky.
• Výtvarně ztvárníme ptačí hnízdo.
• Vydáme se na jarní procházku s úkoly (hledání hmyzu a rostlin).
• Zjistíme, jak se vyvíjí motýli.
• Vymyslíme příbytek pro čarodějnici.
• Společně si užijeme čarodějnický den.
• (22. 4. Den země) Chraňme Zemi !
KVĚTEN
Život v trávě:
• Mikroskopem nahlédneme do života hmyzu a rostlin.
• (12. 5. Den matek) Upečeme maminkách dárek k jejich svátku.
• (20. 5. Světový den včel). Navštívíme místního včelaře a dozvíme se více o včelách.
• Sportujeme. Skoky přes švihadlo, přeskakovaná, podbíhaná.
• Zkusíme vytvořit dózu pro brouky.
• Dopravní výchova, pravidla chodce a cyklisty
ČERVEN
Oáza klidu a fantazie:
• Ke Dni dětí vyrazíme do obchodu pro sladkou odměnu.
• Podíváme se, jak se daří místní studánce (fauna a flóra v našem lese).
• Zkusíme vybudovat oázu pro živočichy v lese.
• Hrajeme logické hry v přírodě.
• Složíme si lodičku (origami).
• Ve výtvarné činnosti budeme maskovat jaro (tupování).
• Se školním rokem se rozloučíme soutěžemi a hrami na školním hřišti.
V průběhu roku si budeme také číst a hrát různé hry. Půjdeme se podívat do přírody, nebo vyrazíme na exkurzi a výlet.
Programové cíle
Smysluplně využít volný čas dětí, rozvíjet schopnosti, dovednosti a zájmy dětí pro radost. Zajistit odpočinkové a rekreační činnost ,v jejichž rámci budou děti kreslit, zpívat ,hrát hry, číst a poslouchat pohádky ,hudbu, proběhnou se na hřišti, projdou se v okolí. V zájmových činnostech rozvíjet základní dovednosti, pracovní návyky, procvičovat jemnou a hrubou motoriku, posilovat vytrvalost a vůli. V sebevzdělávacích činnostech spolupracovat s tříd. učitelkami. Hodně samostatně číst, počítat s kontrolou, opakovat a rozšiřovat vědomosti a znalosti v rámci zábavy a výuky. Upevňovat kamarádské vztahy, péče o pořádek, čistotu a hygienu. Při všech činnostech dodržovat BOZ, vhodným poučením žáků předcházet zbytečným úrazům.Barbora Kučerová - Vychovatelka